Dakwa jika bukti cukup – Anwar

Dakwa jika bukti cukup – Anwar

KUALA LUMPUR : Sebarang proses pendakwaan terhadap Datuk Seri Najib Razak berkaitan isu 1Malaysia Development Bhd (1MDB) perlu mengikut proses dan lunas undang-undang. Ketua Umum Pakatan Harapan (PH), Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata orang ramai tidak boleh menjatuhkan hukuman sehingga mahkamah membuktikan bekas Perdana Menteri itu bersalah. “Orang kata Najib bersalah, tapi kita kena ikut …

Read More Read More

LTAT tarik balik saman terhadap Rafizi Ramli

LTAT tarik balik saman terhadap Rafizi Ramli

KUALA LUMPUR: Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) sudah menarik balik saman fitnahnya terhadap Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berhubung isu bayaran gratuiti pesara tentera. Perkara itu disahkan oleh peguam Saiful Izham Ramli yang mewakili Rafizi ketika dihubungi sebentar tadi. Menurutnya, kedua-dua pihak di dalam kes igu bersetuju merekodkan persetujuan itu tanpa sebarang perintah berhubung kos …

Read More Read More

Dr M tak setuju tindakan diambil ke atas pengkritik beliau

Dr M tak setuju tindakan diambil ke atas pengkritik beliau

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau tidak bersetuju tindakan diambil ke atas mana-mana individu yang mengkritiknya. “Saya sudah maklumkan kepada pihak polis berkenaan ini. Undang-undang ini akan dikaji apabila Parlimen bersidang kelak,” katanya dalam catatan di laman Twitter hari ini. Beliau memuat naik catatan berkenaan dengan pautan kepada laporan media berhubung …

Read More Read More

Nik Omar dilarang jadi imam Masjid Tok Guru

Nik Omar dilarang jadi imam Masjid Tok Guru

KOTA BHARU: Anak bekas Musyhidul Am PAS, Nik Omar Nik Aziz mendakwa beliau tidak lagi dibenarkan menjadi imam dan menyampaikan kuliah di Masjid Tok Guru, di sini berikutan keputusannya menyertai Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) lalu. Beliau yang tewas di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chempaka berkata, begitulah `harga’ yang perlu …

Read More Read More

9 Tips Kekal Cergas Dan Bertenaga di Bulan Ramadhan

9 Tips Kekal Cergas Dan Bertenaga di Bulan Ramadhan

Melewatkan waktu sahur, kerana glukos (sumber tenaga) daripada karbohidrat yang dimakan pada waktu sahur akan tahan lebih lama. Ambil makanan yang lambat dihadam ketika waktu sahur seperti nasi, capati, roti jagung, oat, bijirin, roti mil, sayur, dan buah-buahan. Makanan ini mengandungi karbohidrat yang kompleks dan serat yang akan berada dalam perut dalam jangkamasa yang lama dan …

Read More Read More

8 TIPS BERJIMAT DI BAZAAR RAMADAN

8 TIPS BERJIMAT DI BAZAAR RAMADAN

Bila ke pasar Ramadan, pasti duit mengalir macam air. Bawa pula anak-anak yang minta itu ini. Mana ibu bapa tak pening untuk buat perbelanjaan bajet. Surat khabar pula melaporkan yang rakyat Malaysia telah membazir sehingga 1 tan makan setiap hari. 1 tan kalau didermakan pada rakyat Palestina atau Syria mesti sudah boleh membantu mereka berbuka puasa …

Read More Read More

Tips Kurus 20kg di Bulan Ramadhan

Tips Kurus 20kg di Bulan Ramadhan

Assalamualaikum, Salam Ramadhan buat semua…hari ni saya nak share tips macamana nak kuruskan badan cepat sikit di bulan Ramadhan yang mulia ni. Masih x terlambat lagi sebab baru tujuh hari berpuasa…ada 3 minggu lagi nak amalkan tips ni dan dapat tengok hasilnya…ok la kan sambil-sambil puasa dapat pahala dan dapat kurus..:) Ada banyak tips ni…kalau …

Read More Read More

5 amalan pelebur dosa di bulan ramadhan

5 amalan pelebur dosa di bulan ramadhan

Bulan Ramadhan adalah bulan yang penuh ampunan. Sampai-sampai dikatakan oleh para ulama, kalau tidak di bulan Ramadhan mendapatkan ampunan lantas di bulan mana lagi? Berikut disebutkan beberapa amalan yang bisa melebur dosa di bulan Ramadhan. 1- Shalat lima waktu, bertemu dengan hari Jumat dan bertemu dengan Ramadhan Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, …

Read More Read More

10 LARANGAN DALAM BULAN RAMADHAN

10 LARANGAN DALAM BULAN RAMADHAN

1. JANGAN LEMAH HATI : Sebab bila lemah hati jasad akan turut lemah, lawan malas dan lawan ngantuk 2. JANGAN TINGGAL SOLAT : jangan heran bila ada je orang puasa tapi tak solat so tegur2 la kalau ada orang mcm tu yg kita nampak 3. JANGAN BOROS WAKTU BERBUKA : Bulan ramadhan ni bukan bulan …

Read More Read More

11 Amalan Sunnah Khusus Bulan Ramadhan

11 Amalan Sunnah Khusus Bulan Ramadhan

Adalah penting bagi kita untuk mengetahui kalam Rasulullah sallAllahu ‘alaihi wasallam dalam bab kaifiat dan fadhilat ibadah. Ini kerana ia merupakan janji benar yang menjadi jaminan yang kukuh untuk kita berpegang dengannya. Menjadi sumber motivasi buat orang-orang yang beriman. Berikut adalah beberapa hadith Rasulullah sallAllahu ‘alaihi wasallam yang menerangkan kepada kita bagaimana untuk mendapatkan impak …

Read More Read More